רבה של מודיעין עילית: "מרגיש את הרעדה של 'אלול' תשל"ז"

נתי קאליש No Comments on רבה של מודיעין עילית: "מרגיש את הרעדה של 'אלול' תשל"ז"

רב העיר מודיעין עילית נשא דברים בעצרת חיזוק בישיבת עטרת ישראל לרפואת מרן הגרב"מ אזרחי: "עד עכשיו אני מרגיש את החיל ורעדה של אלול ששמעתי בשיחות הראש ישיבה בתשל"ז"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום ראשון נערכה עצרת חיזוק ותפילה לרפואת זקן ראשי הישיבות מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, בהיכל ישיבתו עטרת ישראל. בעצרת השתתפו רב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר, משגיח הישיבה הגאון רבי יצחק לוקסנברג רב שכונת נאות השמחה, הגאון רבי בן ציון אזרחי רו"מ הישיבה, לפני העמוד ניגש הגאון רבי יצחק שלמה קפלן מרבני הישיבה.

בעצרת נשא דברים הגאון ר' מאיר קסלר רב העיר מודיעין עילית: "עד עכשיו אני מרגיש את החיל ורעדה בשיחות הראש ישיבה בימי אלול בתשל"ז", והתבטא על הנפשות הרבות שחייבים חייהם הרוחניים למרן, ושכל הגאונות שלו הראש ישיבה משקיע בשביל לפתוח לבן אדם את צינור הנפש.

העצרת ב'עטרת ישראל':

video
play-sharp-fill

הדברים המלאים:

"אם היינו זוכים היינו שומעים את הבת קול שמנהמת כיונה בחודש אלול תשפ"ג, איפה האיש הזה שהחדיר בדור האחרון לבני הישיבות שלא גדלו על ברכי גדולי המוסר בדור הקודם, את המושג של חודש אלול, היינו שומעים שאלול צועקת מכאב איפה הוא האיש המופלא הזה שיש לו את הכוחות את הכישרון להאהיב את החודש הזה של ימי הרחמים והרצון על צעירים שלכאורה אין להם שייכות באופן טבעי לעולם הזה, עולם המושגים הרציני הקודם".

"אני עוד זכיתי בשנים תשל"ז תשל"ח בבית וגן להשתתף בסדר העבודה הנפלא הזה בלילות שבת של חודש אלול אצל מרן ראש הישיבה בבית, אי אפשר לשחזר ולתאר איזה חויה היתה, כל השלוש שלבים של השיעורים השונים עם הסיום הדרמטי בשעת לילה מאוחרת ואז נאמרו דברי הכיבושים, שעד היום גם אם אני לא זוכר את התוכן, אבל אני מרגיש את החיל והרעדה שהיתה לנו אז".

"אך עדיין אסור לנו להרים ידיים אסור לנו להתייאש, יש לנו חיובים ודינים, שחז"ל כיוונו אותנו, כתוב בגמרא (בברכות סוף פרק א') "כל שאפשר לו לבקש רחמים על חבירו ואינו מבקש נקרא חוטא", חבר שלו חולה, הוא יכול לבקש רחמים, אבל הוא לא מבקש אז נקרא חוטא, למה חוטא?, מסתמא הפשט הוא כי יש פה שאלה של לא תעמוד על דם רעך, אתה יודע שיש כח של תפילה להציל את השני אז למה אתה לא עושה משהו בשביל להציל אותו".

"החזון איש באגרות כותב שאם אחד טובע בנהר, לא פחות ממה שהמציל שקופץ למים בשביל למשות את הטובע הוא פועל בשביל להציל אותו, אותו דבר האיש ההוא שעומד בצד על החוף ומתפלל באותו זמן, זה יותר מהמשתדל בעצמו, רק מדגיש כי על פי הלכה זה לא פוטר מלהשתדל, אבל הכח של התפילה זה להציל בן אדם, עוד דקה הוא עומד לטבוע רח"ל והוא לא מתפלל אז הוא נחשב חוטא".

"אבל הגמרא ממשיכה אחר כך אמר רבא אם ת"ח הוא צריך שיחלה עצמו עליו, יש פה עוד דין שלא מספיק שיבקש רחמים, אדם צריך להיות במצב כזה שאם יש ת"ח אפילו שהוא לא קשור איתו, אלא עצם זה שהתורה נמצאת במצב של חולי, וסבל, זה מחייב כל אדם שיש לו קצת לב מרגיש להחליא עצמו, להיות במצב שזה יהפוך אותו להיות סובל, הרי יש פה תלמיד חכם אז התורה נמצאת בסבל, התורה הזאת של אותו תלמיד חכם היא איננה יכולה היום להאיר כפי שהיא האירה כשהוא היה בריא".

"על אחת כמה וכמה שמדובר על תלמידים, ידועים דברי הרמב"ם [הראש ישיבה יהיה בריא ושלם מסתמא חזר ע"ז מאות פעמים על הרמב"ם הזה] לגבי תלמיד שגלה מגלין רבו עימו, אומר הרמב"ם: תלמיד שגלה לערי מקלט, מגלין רבו עימו: שנאמר וחי, עשה לו כדי שיחיה, וחיי בעלי חכמה ומבקשיה בלא תלמוד כמיתה חשובה. וכן הרב שגלה, מגלין ישיבתו עימו".

"כשמדברים על הרב לא צריך שיחלה עצמו עליו, זו מציאות, כל היניקה שיש לתלמיד בכל התחומים זה מהרב, זה הדרך והצינור שדרכו הקב"ה מעביר שפע על התלמיד, ככה כתוב בנודע ביהודה".

"על אחת כמה וכמה רב שיש לו כאלה כוחות נפש לפתוח צינורי הנפש כפי שהסטייפלער היה קורא לזה, וכמה נפשות חייבים את החיים שלהם לראש ישיבה, בחורים שהיו מיואשים לגמרי מהרוחני שלהם, או מהחיוב שלהם לשמוע בקול דברי חכמים והם חייבים את החיים שלהם לראש ישיבה, כל הגאונות שלו הראש ישיבה משקיע בשביל לפתוח לבן אדם את צינור הנפש כמו שהסטייפלער קורא, להחזיר אותו הרגש נפש, עם חשק ואנרגיות כאלו איתם זכה להצמיח אלפים ורבבות של תלמידי חכמים למדנים שמחדשים בתורה".

"דבר פשוט כי אם היה לנו קצת יותר אמונה שכוח התפילה יכול לחולל פלאות, אני חושב שהיו מתפללים אחרת, והיינו מרגישים את מה שחז"ל תובעים מאיתנו להרגיש, זה לא רק ענין של להשתתף בצער שלו, זה שאלה מה יהיה איתנו מה קורה איתנו היום, זה הזדמנות, אפילו פרק תהילים אחד אבל לצעוק באמת מעומק הלב מקירות הלב, ולהבין שהתפילה הזאת עכשיו ברגע הזה יכולה לחולל פלאות, גם אם אני לא מרגיש את עצמי מאן דאמר גדול".

"אבל איך אמר פעם ר' חיים מבריסק, פעם בא מישהו לבקש ממנו ברכה, הוא אמר לו תלך למרחץ ביום שישי תעמוד שם בחוץ ותבכה על הצרה שלך, ואם מכל היהודים שיוצאים ונכנסים לשם יהיה בן אדם אחד ולא משנה מי הוא ויברך אותך מעומק הלב אז אתה תיוושע, ככה אמר ר' חיים מבריסק, שטיקל תורה של ר' חיים, הוא לא אמר רק בשביל להתחמק מלברך אותו, אם הוא אמר את זה, אז הוא האמין שזה כך, אחד שמזדמן באקראי, אנחנו לא יודעים אפילו מי הוא אם הוא יברך אותך מעומק הלב אז אתה תיוושע, להגיד פרק תהילים אחד מעומק הלב ולהבין שזה יכול לחולל פלאות, אתם יכולים לזכות על ידי זה לישועה".

"ה' יעזור שנזכה לראות את הראש ישיבה חוזר לאיתנו משמיע דבריו חוצבים להבות אש, שיזכה הלאה להשפיע פה בישיבה הקדושה עד ביאת גואל צדק אמן" סיים את דבריו בעצרת ב'עטרת ישראל'.



0 תגובות